If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand

Display #

IES al portal RuralCat

18/01/16

El passat divendres 15 de gener, es va publicar al portal RuralCat una notícia amb motiu de la finalització del projecte IES. La notícia fa un recorregut pels resultats i diferents activitats realitzades durant la implementació del projecte. El Layman’s report de l’eina es va publicar juntament amb la mateixa notícia. Podeu consultar el text complet en aquest enllaç.

A més a més, el document s’ha penjat dins l’espai de l’Oficina del Regant de RuralCat perquè tothom se’l pugui descarregar (disponible a través d’aquest enllaç).

Focus Brochure on LIFE &Climate Change Adaptation

14/12/15

El projecte IES ha estat esmentat en una de les publicacions del programa LIFE de la Comissió Europea. Es tracta del Focus Brochure on LIFE & Climate Change Adaptation. El document es pot consultar a través d’aquest enllaç.

Revista Fruitcultura

07/09/15

El passat juny, va tenir lloc el VIII Simposi Internacional de Reg en Horticultura. En aquest esdeveniment van participar els socis del projecte IES, entre ells Jordi Marsal (IRTA) que va ser entrevistat i va explicar les activitats i objectius del projecte IES. La notícia es va publicar a la revista Fruticultura es pot consultar accedint al document adjunt.

Formació del simulador IES als estudiants de l’ETSEA

19/10/15

El passat dia 15 d’octubre es va realitzar una sessió de formació davant 32 alumnes del Grau d’enginyeria agrònoma de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrònoma de Lleida (ETSEA). Aquesta formació va constar de dos parts, una primera part se’ls va explicar l’eina de recomanacions de reg de RuralCat i posteriorment es va realitzar una pràctica amb el simulador de l’IES. La valoració del simulador pels estudiants de Grau va ser molt positiva.

Seminari Europea Espanya 2015

05/10/15

Ramon Cuadros, director de l’EA de Tàrrega va presentar el passat 1 d’octubre a Granada en el marc del Seminari Europea Espanya el projecte IES i el simulador de reg davant de professors de diferents escoles de tot Espanya amb un gran interès per part d’elles sobre el funcionament de l’eina. Segurament això aportarà un interès en formació d’aquesta eina a altres escoles agràries d’altres comunitats autònomes.

Nou acord de col·laboració

01/10/15

Un nou acord de col·laboració va ser signat entre el projecte IES i el projecte Farms for the Future (Futur Agrari). Aquest projecte, que també està finançat en el marc del programa LIFE+, dins de la línia Política i Governança Mediambiental (LIFE12 ENV/ES/647) té com a objectius la reducció en origen i el tractament dels purins, l’optimització de la fertilització i l’extracció de nutrients excedentaris del sòl.

Aquest compromís de col·laboració es va materialitzar en un acte de signatura que va tenir lloc el passat dia 1 d’octubre de 2015 a Barcelona.

Fira de Sant Miquel

30/09/15

Els dies 24 i 25 de setembre, van tenir lloc dues jornades anomenades Espai de Transferència Tecnològica en Reg, en la Fira Sant Miquel 2015. El dia 25 es va centrar en les eines disponibles per una millor gestió del reg. Aquesta sessió va ser presentada per el Conseller Sr. Jordi Ciuraneta, el Director General d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, el Sr. Joan Girona, i el Sr. Jaume Fabà, Director dels Serveis Territorials de Lleida. En aquest context, Maite Sisquella va explicar el funcionament de l’eina de recomanacions de reg i l’IES.

A més a més, al pavelló 4 de la Fira, estava situada l’Illa del Reg on es va presentar un panell del projecte IES per fer difusió continuada del projecte durant 4 dies, les seves activitats i els seus objectius.

Butlletí RuralCat

30/09/15

L’Oficina del Regant ha publicat recentment el seu butlletí número 7, corresponent a setembre de 2015. En aquest butlletí, es va mencionar el projecte IES que actualment es troba dins la fase de transferència del projecte i formació dels usuaris.

Podreu consultar el document complet en aquest enllaç.

IES al programa "El primer sector"

27/07/15

Al gener de 2015, es va emetre al programa “El primer sector” de Catalunya Ràdio un reportatge sobre el projecte IES. La setmana passada es va fer una reposició d’aquest programa on s’explicaven les funcionalitats i desenvolupament de l’eina IES, el seu ús, els usuaris als qui està dirigit i els objectius que es volen assolir.

A més a més, es van emetre fragments àudio de la presentació de l’IES que es va fer al desembre de 2014 a la seu del DAAM (Lleida) amb explicacions de Domènec Vila (Director General d’Alimentació), Ferrán Tersa (BDigital) i Jaume Casadesús (IRTA).

La notícia es pot consultar accedint al següent enllaç.

Visita al projecte IES

03/07/15

El passat dia 2 de juliol, es va presentar el simulador IES a un grup de xinesos  de la província de Fijuan (amb traducció simultània al xinès). Aquesta delegació, encapçalada pel director general d’Agricultura i els responsables de les diferents divisions i centres de recerca en agricultura, visitava aquest dia el Fruitcentre.

Tot i que procedeixen d’una zona de clima tropical, on no es necessari regar i potser l’IES no és l’eina més idònia per ells, es van mostrar molt interessats i van fer preguntes relacionades amb el seu funcionament i aplicabilitat.